EXACT EN THE YOUNG DIGITALS STOMEN JONGEREN KLAAR VOOR DIGITALE CARRIÈRE
Exact en The Young Digitals gaan samen jongeren met afstand tot de arbeidsmarkt begeleiden naar een baan als digitaal marketeer. Daarvoor hebben beide bedrijven een partnership gesloten. Sociale onderneming The Young Digitals biedt een intensief programma waar jongeren worden opgeleid, werkervaring opdoen en worden begeleid naar een baan. Exact speelt hierbij een actieve rol. Huib van der Harst, manager marketing en communicatie: “Wij zijn er trots op een bijdrage te leveren aan een goede start van de carrière van deze jongeren.”
Uit onderzoek van het CPB blijkt dat 300.000 jongeren tussen de 16 en 27 jaar een afstand hebben tot de arbeidsmarkt. Door een combinatie van persoonlijke, sociale en financiële problemen behalen zij geen diploma en vinden zij geen baan met toekomst.
Het programma van The Young Digitals bestaat uit drie stappen om jongeren met afstand tot de arbeidsmarkt te begeleiden naar een baan als digitaal marketeer. In elke stap speelt Exact, marktleider in financiële en bedrijfssoftware, een waardevolle en actieve rol. Exact heeft een actief beleid voor Corporate Social Responsibility en vindt het belangrijk om een bijdrage te kunnen leveren aan de lokale gemeenschappen. Deze samenwerking sluit hier uitstekend op aan.
De eerste stap is een kosteloos trainingsprogramma. De jongeren leren in 10 weken de basisvaardigheden om als digitaal marketeer aan de slag te gaan. De nadruk ligt op de praktijk. Tijdens deze opleiding wordt onder meer een bezoek gebracht aan Exact. Hier krijgen de deelnemers een kijkje in de ‘marketingkeuken’ van een succesvolle onderneming en gaan zij aan de slag met een concrete online marketingcase.
In de volgende stap komen jongeren in dienst bij The Young Digitals. Exact is hierbij een van opdrachtgevers voor online marketingopdrachten. De jongeren gaan, onder begeleiding van de ervaren professionals van The Young Digitals, aan de slag met deze opdrachten. De jongeren doen hierdoor waardevolle werkervaring op door het ondersteunen van de marketingafdeling van Exact.
De derde stap is dat de jongeren begeleid worden naar een nieuwe werkgever. Exact nam als eerste een jongere – Jari Boer – in dienst die het programma van The Young Digitals heeft doorlopen. “Wij zijn heel trots op dit partnership,” vertellen Sjoerd Hauptmeijer en Marc Pieterse, founders van The Young Digitals. “Onze jongeren leren op deze manier van de beste marketeers én worden altijd hartelijk ontvangen bij Exact.”
Meer weten over wie wij zijn?
Meer zoals dit:
Het optimaal hergebruiken van bestaande content in 4 stappen
Maximaliseer de impact van je bestaande content met AI! Leer in 4 eenvoudige stappen hoe je webinars, podcasts en video’s omzet in blogs, socialmediaposts of infographics. Ontdek hoe je tijd en middelen bespaart.
Zoekgedrag verandert sneller dan ooit – ben jij voorbereid?
Bereid je voor op veranderend zoekgedrag van consumenten? Ontdek hoe AI-gedreven zoekmachines zoals ChatGPT en Google’s Generative Experience de regels herschrijven. Leer hoe je content optimaliseert voor langere, complexe zoekopdrachten, inzet op expertise, en inspeelt op alternatieve zoekplatformen zoals TikTok en Bing.
Miquel, onze Online Marketingtrainer
Online marketingtrainer Miquel begon in 2021 als trainee bij The Young Digitals en nu begeleidt hij met passie onze online marketingtrainingen. Lees hier meer over hem en zijn werk!