Marketingexpert Kendrick: met slimme strategieën, betere resultaten bereiken

Bij The Young Digitals draait alles om groei voor jongeren en bedrijven. Onze experts begeleiden junior marketeers en werken samen met organisaties om hun digitale strategie naar een hoger niveau te tillen. In deze editie van Meet the expert stellen we je voor aan Kendrick Bernadina, Senior van het team Campagne & Analytics. Een marketingprofessional met jarenlange ervaring en een hart voor het coachen van nieuw talent.

“Ik wil niet alleen campagnes draaien. Ik wil begrijpen hoe we met slimme strategieën betere resultaten kunnen behalen”, vertelt Kendrick.

Met grote namen impact maken

Voordat Kendrick zijn expertise bij The Young Digitals implementeerde, werkte hij voor grote merken zoals de Nederlandse Loterij en TOTO. Daar leerde hij alles over data, conversies en campagnes op grote schaal. Daarnaast vindt hij het een leuke uitdaging om ook met minder grote budgetten te werken.

“We werkten met enorme budgetten, soms wel 150.000 euro per maand en dat was flink schakelen”, vertelt Kendrick.

Zijn meest memorabele project was een automatiseringssysteem opzetten voor TOTO waarmee advertentie campagnes automatisch werden aan- en uitgezet rond wedstrijden. “Wat voorheen uren kostte, deden we nu in een half uur. Dat was een echte gamechanger”, vertelt Kendrick.

Die combinatie van strategisch inzicht en technische kennis maakt Kendrick een waardevolle kracht binnen The Young Digitals. “Ik probeer altijd een stap verder te gaan voor de klant, ook als er niet om gevraagd wordt. Dat maakt het verschil tussen goede en geweldige marketeer”.

Begeleiding als drijfveer

Als senior begeleidt Kendrick onze Young Digitals bij hun dagelijkse werkzaamheden, van Google Ads tot dashboards maken en van campagne analyses tot structuur aanbrengen. Zijn aanpak? Duidelijk, gestructureerd en mensgericht.

“Ik houd de teugels niet te strak, mensen moeten de ruimte krijgen om te groeien. Maar ik bewaak wel altijd de kwaliteit. Alles wat we naar de klant sturen, moet van een zekere kwaliteit zijn”, vertelt Kendrick.

Zijn samenwerking met junioren zoals onze Young Digital Fabio laat zien hoe kennisdeling leidt tot groei. “Ik leer ze niet alleen wat ze moeten doen, maar vooral hoe ze kunnen denken als een marketeer. Dat is waar de echte ontwikkeling zit”.

Een expert met visie

Kendrick heeft expertise op een bepaald vlak maar blijft zich continue ontwikkelen. “Ik volg trends op de voet via LinkedIn en experimenteer met nieuwe tools om processen slimmer te maken. Automatisering is de toekomst en dat pas ik nu ook toe in onze projecten”, vertelt Kendrick.

Kendrick zijn aanpak is altijd resultaatgericht. Zo zorgde hij in het verleden bij de Nederlandse Loterij voor een aanzienlijke omzet groei door een vernieuwde campagne strategie toe te passen.

“Een sterke strategie begint bij een heldere doelstelling. Als je weet wat je wilt bereiken, dan heeft de rest een logisch vervolg”, vertelt Kendrick.

De kracht van investeren

De tip die Kendrick mee wil geven aan andere bedrijven die impact willen maken met marketing is: “bespaar niet op je marketingbudget. Op de lange termijn heb je dan grotere kans om je investering ruimschoots terug te verdienen. Als je impact wilt maken, moet je durven investeren.”

Zijn boodschap is duidelijk, de belangrijkste pijlers van zijn expertise liggen op het gebied van data, strategie en resultaat. Bij The Young Digitals verbinden we ervaren experts zoals Kendrick met jonge talenten, zoals onze Young Digital Fabio. Door deze formule kunnen wij onze klanten laten groeien en ondertussen maatschappelijke impact maken.

Wil jij als bedrijf ook profiteren van onze expertise?

Bij The Young Digitals vind je de volgende generatie marketeers onder begeleiding van ervaren experts die jouw team kunnen versterken. Neem contact op met ons om de mogelijkheden te bespreken.

Vond je deze post leuk?
Deel hem met anderen!

Learn how we helped 100 top brands gain success