Odido kiest voor inclusie in de praktijk: een partnerschap met The Young Digitals
Odido kiest voor inclusie in de praktijk: een partnerschap met The Young Digitals
Bij The Young Digitals geloven we dat jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt enorm veel potentie hebben als ze de kans krijgen. Dankzij onze samenwerking met Odido kunnen we die kans nog concreter maken. Niet met beloftes of beleid op papier, maar met échte werkplekken, begeleiding en vertrouwen.
Een gedeelde missie
In een samenleving die steeds meer waarde hecht aan inclusiviteit en gelijke kansen, is sociaal ondernemen niet langer een ‘extra’: het is een verantwoordelijkheid. Overheidsinstanties en publieke opdrachtgevers stellen daarom steeds vaker een SROI-verplichting bij aanbestedingen. Dat vraagt om samenwerking met partners die deze maatschappelijke impact concreet en meetbaar kunnen invullen.
Wij leiden jongeren zonder startkwalificatie of met afstand tot de arbeidsmarkt op tot digital marketeer. Dankzij een intensief trainingsprogramma en begeleiding van ervaren marketingprofessionals, krijgen zij bij ons de kans om zich te ontwikkelen en werkervaring op te doen.
Odido als leer- en werkplek
In het kader van dit partnerschap zijn onlangs Kasper en Kimberley gestart als junior digital marketeers in het B2B-marketingteam van Odido. Ze worden er met open armen ontvangen, professioneel begeleid en zijn direct aan het meewerken aan concrete projecten.
Voor beide jongeren is dit een enorme stap richting duurzame deelname aan de arbeidsmarkt. Ze doen ervaring op, bouwen zelfvertrouwen op en ontdekken in de praktijk wat het betekent om als marketeer impact te maken.
Strategisch partnerschap met toekomst
Odido stelt structureel werkgelegenheid voor ons young digitals, waarmee zij hun maatschappelijke impact direct koppelen aan hun dagelijkse bedrijfsvoering. Deze structurele aanpak versterkt niet alleen de individuele ontwikkeling van onze jongeren, maar past ook perfect binnen de SROI-doelstellingen van bedrijven én het bredere inclusiviteitsbeleid van Odido.
Dank aan betrokken professionals
We willen in het bijzonder Marley Margareth (Job Coordinator CSR) en Nikki Smit (Senior Content Marketeer) bedanken voor hun inzet en betrokkenheid. Dankzij hun persoonlijke begeleiding voelen Kasper en Kimberley zich gezien, gewaardeerd én uitgedaagd.
Samen maken we ruimte voor talent
Wat deze samenwerking bijzonder maakt, is dat het niet alleen gaat om maatschappelijke verantwoordelijkheid, maar ook om het versterken van vakmanschap en perspectief. Kasper en Kimberley zijn daar het levende bewijs van.
Bij The Young Digitals zijn we dankbaar dat we dit samen met Odido mogen doen. Een samenwerking die verder gaat dan goede intenties en echt kansen creëert voor de toekomst.
Meer zoals dit:
Sociaal ondernemen loont: zó helpt The Young Digitals met jouw SROI-verplichting
The Young Digitals helpt jouw organisatie SROI vormgeven met topmarketing én sociale impact — nu opnieuw erkend met het PSO 30+ certificaat.
Gratis webinar: samenwerking AI & mens: creëer de optimale tekst
In ons webinar AI & content leren we je in 30 minuten hoe je efficiënt en snel een tekst kan optimaliseren naar een kwalitatief hoogstaande tekst.
Het optimaal hergebruiken van bestaande content in 4 stappen
Maximaliseer de impact van je bestaande content met AI! Leer in 4 eenvoudige stappen hoe je webinars, podcasts en video’s omzet in blogs, socialmediaposts of infographics. Ontdek hoe je tijd en middelen bespaart.