Terugkerende samenwerking met Talent in Huis: hoe onze young digitals, trainees bereiken door heel Nederland

Sommige samenwerkingen beginnen toevallig, maar voelen meteen goed. Zo ook die met Talent in Huis, een organisatie die traineeships op maat maakt voor jonge professionals, veel in het publieke domein, zoals woningcorporaties en gemeenten. Toen onze kantoren ooit naast elkaar gelegen waren in Utrecht, ontdekten we al snel een gedeelde missie: jongeren de kans geven om te leren en werkervaring op te doen, om zo uit te kunnen groeien als professional. Wat begon met een praatje bij de koffieautomaat, groeide uit tot een langdurige samenwerking met uitstekende resultaten.

Van buren tot vaste partners

Bij één van de programma’s, het nationale traineeship van woningcorporaties, leidt Talent in Huis starters op tot professionals die bijdragen aan betaalbare, duurzame en leefbare woningen in Nederland. Tijdens hun anderhalf jaar durende traineeprogramma doen deelnemers ervaring op bij drie verschillende woningcorporaties, ondersteund door persoonlijke en professionele begeleiding.

Toen ze bij ons aanklopten, hadden ze één duidelijke uitdaging: meer aanmeldingen voor de traineeships die zij aanbieden. Ze zochten een professionele partij om hun strategie voor werving van trainees te versterken. De oplossing lag toentertijd dichterbij dan gedacht, namelijk The Young Digitals.

Slimme campagnes die grote impact maken 

Onze digital marketeers gingen aan de slag met een landelijke advertentiecampagne op LinkedIn en Meta. We bepaalden samen de doelgroepen, stelden duidelijke doelen en verdeelden slim het budget over de verschillende regio’s. Vervolgens werd de campagne stap voor stap geoptimaliseerd met A/B-tests en regionale targeting.

Het resultaat? Steeds beter presterende campagnes die continue voldoende aanmeldingen opleveren om de traineeships te vullen.

“We bereikten al snel positieve resultaten doordat wij met onze campagnes in een vrij korte tijd de trainingsgroepen van Talent in Huis gevuld kregen. De keren daarna hebben zij ook elke keer genoeg aanmeldingen gehad om de trainingen te vullen”, vertelt teamlead Marije van The Young Digitals.

Een leerervaring die blijft hangen

Voor onze young digitals is dit project een waardevolle kans om te groeien, zowel in vaardigheden als zelfvertrouwen. Talent in Huis zag direct positieve resultaten in het werk wat zij leverden. Dit maakte de leercurve extra waardevol.

“Door dit project heb ik geleerd hoe je campagnes op een efficiënte manier opzet en optimaliseert. Het analyseren van resultaten en verbeteren van campagnes is iets waar ik echt handigheid in heb gekregen”, vertelt onze young digital Fabio.

Teamlead Marije vult aan: “ik zie Fabio groeien in zijn presentatievaardigheden. Hij weet klanten goed mee te nemen in wat de resultaten betekenen en welke vervolgstappen logisch zijn. Dat doet hij op een begrijpelijke, overtuigende manier en dat maakt indruk.”

Groei aan beide kanten

De samenwerking met Talent in Huis laat zien wat er kan ontstaan als maatschappelijke organisaties elkaar opzoeken en versterken. Voor onze young digitals betekent het leren in de praktijk en voor Talent in Huis levert het campagnes op die zichtbaar resultaat opleveren.

Wat begon als een lokale kennismaking is uitgegroeid tot een langdurige samenwerking gebaseerd op vertrouwen, kwaliteit en gedeelde kernwaarden. De filosofie die Talent in Huis en The Young Digitals met elkaar delen, heeft ons bij elkaar gebracht; namelijk: jongeren de kans geven om uit te groeien tot professional, door op een laagdrempelige manier werkervaring en een baan aan te bieden.

Bij The Young Digitals vind je de volgende generatie marketeers die jouw team kunnen versterken. Neem contact op via https://theyoungdigitals.nl/contact/. Om te kijken wat wij voor jou als persoon of bedrijf kunnen betekenen.

Vond je deze post leuk?
Deel hem met anderen!

Ook samenwerken met ons?

Kom met ons in contact!

Learn how we helped 100 top brands gain success