HET OPTIMAAL HERGEBRUIKEN VAN BESTAANDE CONTENT IN 4 STAPPEN

Stel je voor: je organiseert een webinar of neemt een podcast op waarvoor je urenlang voorbereidingen hebt getroffen, maar zodra je die online zet, lijkt het alweer te verdwijnen in de enorme hoeveelheid andere content. Voor veel organisaties is dit een herkenbare frustratie. §handig gebruik van AI kan uitkomst bieden door bestaande content, zonder heel veel extra inspanning om te zetten in nieuwe vormen, zoals blogs, socialmediaberichten of infographics. Dat verlengt de levensduur van je content en vergroot tegelijk je bereik, doordat je met minder tijd en middelen een grotere groep mensen kunt bedienen. Bovendien houd je rekening met de voorkeuren en behoeften van verschillende doelgroepen, bijvoorbeeld door specifieke inzichten te vertalen naar korte, krachtige boodschappen voor sociale media of juist iets uitgebreidere artikelen voor geïnteresseerde lezers. 

Het mooie is dat, wanneer je al bestaande content gebruikt om nieuwe vormen te maken, dit ook de betrouwbaarheid en uniciteit van je inhoud waarborgt. Doordat je uitgaat van je eigen bronnen en expertise, voorkom je de kans op ‘hallucinaties’ en kun je verifiëren wat er wordt geschreven. Zo blijft de content die je verspreidt niet alleen relevant, maar ook geloofwaardig. Daarbij kun je de AI inzetten om het juiste formaat te kiezen voor verschillende platformen of persona’s, zodat je altijd optimaal resultaat behaalt bij jouw doelgroepen 

Van content, naar nieuwe content in 4 stappen 

Stap 1: Transcriptie maken 
Begin met het transcript van je webinar, podcast of video. Tools zoals Otter.ai of Microsoft Word’s transcriptiefunctie helpen je hierbij. Zorg dat je een duidelijk en volledig transcript hebt om mee te werken. 

Stap 2: Analyseer de belangrijkste onderwerpen 
Gebruik AI-tools zoals ChatGPT of Claude om de belangrijkste onderwerpen uit het transcript te halen. Vraag bijvoorbeeld om drie suggesties voor onderwerpen die geschikt zijn voor nieuwe content. 

Stap 3: Creëer nieuwe content 
Vraag AI om op basis van het transcript een blog, socialmediaposts of andere contentvormen te genereren. Zorg dat je goede prompts gebruikt 

Stap 4: Personaliseer en controleer 
Hoewel AI veel werk uit handen neemt, blijft menselijke input essentieel. Controleer de gegenereerde content op accuraatheid, pas de toon aan waar nodig en voeg een persoonlijke touch toe. 

Meer bereiken met minder inspanning 

Door bestaande content slim te hergebruiken, maximaliseer je de impact van je inspanningen. AI-tools bieden hierbij de snelheid en precisie die je nodig hebt om consistent waardevolle content te blijven delen. Begin vandaag nog met het hergebruiken van je content en ontdek hoeveel extra waarde er in je huidige assets zit.

Dit artikel is gemaakt door AI!

Helemaal volgens het recept dat we tijdens ons webinar ‘Haal meer uit bestaande content met AI’ hebben gedeeld, is deze tekst met AI tot stand gekomen. Met het transcript van de sessie als hoofdingrediënt, heeft AI het vervolgens omgetoverd tot  gloednieuwe content. Zo kan je bestaande informatie hergebruiken en er extra bereik en impact mee behalen!

Ook sociale impact maken? Kom met ons in contact!
Bel naar: 070 800 2130
Of mail naar: hallo@theyoungdigitals.nl

Meer zoals dit:

Zoekgedrag verandert sneller dan ooit – ben jij voorbereid?

Zoekgedrag verandert sneller dan ooit – ben jij voorbereid?

Bereid je voor op veranderend zoekgedrag van consumenten? Ontdek hoe AI-gedreven zoekmachines zoals ChatGPT en Google’s Generative Experience de regels herschrijven. Leer hoe je content optimaliseert voor langere, complexe zoekopdrachten, inzet op expertise, en inspeelt op alternatieve zoekplatformen zoals TikTok en Bing.

Lees meer
Een samenwerking die kansen creëert voor jongeren in Rotterdam.

Een samenwerking die kansen creëert voor jongeren in Rotterdam.

De samenwerking tussen IT Campus Rotterdam en The Young Digitals biedt jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt meer kansen in de regio Rijnmond. The Young Digitals leidt jongeren op tot online marketeers, wat aansluit bij de missie van IT Campus om samenwerking tussen bedrijven, onderwijs en overheid te bevorderen. Dit partnerschap versterkt de arbeidsmarkt door jong talent te ontwikkelen en organisaties te ondersteunen met frisse inzichten.

Lees meer