Waar het allemaal begon
Diego begon zijn reis tijdens zijn studie Creative, marketing & sales. Het werd hem al snel duidelijk dat hij veel voldoening haalde uit creativiteit en marketing. Jammer genoeg lag de focus van zijn studie voornamelijk aan de saleskant. Daarnaast sloot de manier van leren niet bij Diego aan: ”je wordt niet volledig klaargestoomd voor de praktijk en het echte bedrijfsleven”, vertelt Diego. Daar bovenop maakte de corona-situatie het alleen maar moeilijker. Het was een lastig besluit, maar Diego besloot te stoppen met zijn studie.
Het was Diego wel duidelijk dat zijn hart bij de marketing ligt. Maar hoe komt hij aan een baan als online marketeer zonder ervaring of diploma? De oplossing leek simpel: een leer-werktraject waarin hij voorbereid wordt voor het bedrijfsleven. Hij wilde zijn tijd vooral steken in kennis die hij kan toepassen in zijn toekomstige baan. Helaas verliep deze zoektocht naar een marketing gerelateerd leer-werktraject moeizaam. Veel bedrijven zijn toch op zoek naar enige ervaring of een diploma. Diego zocht naar een kans die hij maar niet kreeg. Totdat hij een advertentie van The Young Digitals tegenkwam! Een gratis online marketingtraining waarin je pas écht klaargestoomd wordt als online marketeer en waar geen diploma of ervaring voor nodig is! Dat smaakte dus naar meer.
Hoe ervaarde Diego de training?
Tijdens een tienweekse online marketingtraining van The Young Digitals komen er tal van onderwerpen aan bod. Deze leggen de basis voor het online marketingvak. Met opdrachten vanuit gerenommeerde bedrijven leren de trainees al snel met klanten werken en halen ze kennis op vanuit de praktijk. “De training was intensief. Er is me veel geleerd over onderwerpen waar ik nog niets van afwist”, geeft Diego aan. “Dit motiveerde me vooral om door te zetten”. Daarnaast merkte hij dat hij veel samenwerkte met de andere trainees en er niet alleen voor stond. Iets dat wij als organisatie erg belangrijk vinden. “Je maakt snel vrienden door het samenwerken. Daarnaast bestaan de trainingsgroepen uit mensen die in hetzelfde schuitje zitten, wat ook heel fijn is”, zegt Diego.
“De online marketingtraining doe je met z’n allen, wat heel fijn is. Het is een unieke kans die je met beide handen moet grijpen.”
Met elke week een nieuw marketingonderwerp, is het niet gek dat veel van onze trainees na de training een duidelijk beeld hebben wat bij ze past. Content maken? Campagnes voeren? Of juist data en analyses? Voor Diego was het overduidelijk: content maken. Hier kan hij zijn creatieve passie volledig in kwijt. Het werd zijn doel om na de training deel uit te maken van ons contentteam. Na het bijwonen van een ‘The Young Digitals netwerkevent’, waar Diego kon netwerken met onze huidige young digitals, werd dit doel alleen maar versterkt. “Tijdens het event heb ik gesproken met mensen uit het contentteam van The Young Digitals. Hier kwam ik erachter dat content en het contentteam echt bij mij passen”, vertelt Diego.
In dienst bij The Young Digitals
Diego heeft zijn doel waargemaakt. Na het afronden van de training en het behalen van zijn certificaat solliciteerde hij om bij ons in dienst te treden. Wij zagen al dat hij veel potentie heeft, maar we werden vooral enthousiast over zijn motivatie. Welkom Diego!
“Bij veel werkgevers word je in het diepe gegooid, maar niet bij The Young Digitals. Hier kreeg ik vanaf het eerste moment een buddy toegewezen en een begeleider die mij op gang helpt en ondersteunt waar nodig.”
Wat Diego vooral fijn vond aan de overgang van trainee naar werknemer, was het warme ontvangst. “De collega’s gingen gelijk een gesprek aan en toonden interesse in wie ik ben”, vertelt Diego. Natuurlijk gooien we nieuwe medewerkers niet meteen in het diepe. We begeleiden ze op verschillende vlakken. Samen met een buddy en de teamlead gaan nieuwe young digitals geleidelijk aan de slag met klantopdrachten. Uiteindelijk voeren ze succesvol deze opdrachten zelfstandig uit.
Diego creëert nu diverse content voor verschillende klanten! Zo maakt hij social mediaposts op verschillende kanalen voor Greenport en de gemeente Den Haag. Samen met zijn teamlead heeft Diego een interview afgenomen voor de gemeente en vertaalde dit naar een mooie blog. Diego maakte in korte tijd een vliegensvlugge ontwikkeling door en draaide al snel zelfstandig mee in ons contentteam. Wat zijn we trots op onze nieuwe young digital!