TIKTOKCAMPAGNES INZETTEN ALS BEDRIJF
TikTok staat bekend om zijn dansjes, maar is allang een belangrijke speler op de advertentiemarkt geworden. Maar wat kan je er precies mee? Graag vertellen we je de do’s en don’ts!
Wat moet je wel doen op TikTok
Verdiep je in het medium en in de doelgroep
Wie moet je TikTok echt gezien hebben? Maak daar je advertentie voor. Om het beste resultaat uit je campagne te halen, is het van belang om te weten welke doelgroep je wilt aanspreken.
Kies het juiste doel
De juiste doelstelling is niet alleen belangrijk voor jou om het gewenste resultaat te behalen, maar ook voor TikTok: zo weet TikTok het best wie je advertentie gezien moet hebben. Het doel van jouw campagne en de doelgroep hangen namelijk met elkaar samen; kies jij bijvoorbeeld voor de doelstelling ‘Verkeer’ dan zal TikTok de advertentie vaker aan mensen laten zien die regelmatig op links klikken. TikTok haalt deze informatie uit gebruikers hun gedrag, interesses en acties.
Zorg voor interactie
Het engagement op TikTok is 8%. Dit is een stuk hoger dan bij Instagram. Daar is het namelijk maar 1,6%. Maak hier dus gebruik van! Reageer op comments onder TikTokvideo’s of stel een vraag. Een leuke Q&A toevoegen aan je TikTokprofiel kan ook al wonderen doen.
Wat moet je juist niet doen op TikTok
Overduidelijk reclame maken
Op TikTok wil je vermaakt worden, geen advertenties zien. Maak dus geen overduidelijke reclame, maar probeer in plaats daarvan een grappige of juiste een hele persoonlijke advertentie te maken.
Oninteressante lange video’s maken van slechte beeldkwaliteit
Op TikTok willen mensen snel vermaakt worden. De concentratie van de gemiddelde “Tiktokker” ligt maar op een paar seconden. Probeer het kort en bondig te houden.
Je niet aan de richtlijnen houden
Dit spreekt natuurlijk voor zichzelf. Maar houd je je niet aan de richtlijnen van TikTok, dan kan je account geblokkeerd worden. Hartstikke zonde natuurlijk! Pas bijvoorbeeld op met advertenties waarin alcohol te zien is. Een wijnglas kan al de trigger zijn.
Social mediabeheer toch niet zelf doen?
Geen tijd om zelf TikTok uit te vogelen? Gelukkig zijn onze Young Digitals er ook nog! Wij nemen het beheer van jouw TikTok-campagnes graag van je over. Dan heb je er écht geen omkijken meer naar.
Velden met een * zijn verplicht. Door op verzenden te drukken ga je akkoord met ons privacybeleid.
Meer zoals dit:
Het optimaal hergebruiken van bestaande content in 4 stappen
Maximaliseer de impact van je bestaande content met AI! Leer in 4 eenvoudige stappen hoe je webinars, podcasts en video’s omzet in blogs, socialmediaposts of infographics. Ontdek hoe je tijd en middelen bespaart.
Zoekgedrag verandert sneller dan ooit – ben jij voorbereid?
Bereid je voor op veranderend zoekgedrag van consumenten? Ontdek hoe AI-gedreven zoekmachines zoals ChatGPT en Google’s Generative Experience de regels herschrijven. Leer hoe je content optimaliseert voor langere, complexe zoekopdrachten, inzet op expertise, en inspeelt op alternatieve zoekplatformen zoals TikTok en Bing.
Miquel, onze Online Marketingtrainer
Online marketingtrainer Miquel begon in 2021 als trainee bij The Young Digitals en nu begeleidt hij met passie onze online marketingtrainingen. Lees hier meer over hem en zijn werk!