TIKTOKCAMPAGNES INZETTEN ALS BEDRIJF

TikTok staat bekend om zijn dansjes, maar is allang een belangrijke speler op de advertentiemarkt geworden. Maar wat kan je er precies mee? Graag vertellen we je de do’s en don’ts!

Wat moet je wel doen op TikTok

Verdiep je in het medium en in de doelgroep

Wie moet je TikTok echt gezien hebben? Maak daar je advertentie voor. Om het beste resultaat uit je campagne te halen, is het van belang om te weten welke doelgroep je wilt aanspreken.

Kies het juiste doel

De juiste doelstelling is niet alleen belangrijk voor jou om het gewenste resultaat te behalen, maar ook voor TikTok: zo weet TikTok het best wie je advertentie gezien moet hebben. Het doel van jouw campagne en de doelgroep hangen namelijk met elkaar samen; kies jij bijvoorbeeld voor de doelstelling ‘Verkeer’ dan zal TikTok de advertentie vaker aan mensen laten zien die regelmatig op links klikken. TikTok haalt deze informatie uit gebruikers hun gedrag, interesses en acties.

Zorg voor interactie

Het engagement op TikTok is 8%. Dit is een stuk hoger dan bij Instagram. Daar is het namelijk maar 1,6%. Maak hier dus gebruik van! Reageer op  comments onder TikTokvideo’s of stel een vraag. Een leuke Q&A toevoegen aan je TikTokprofiel kan ook al wonderen doen.

TikTok-campagnes inzetten als bedrijf 1

Wat moet je juist niet doen op TikTok

Overduidelijk reclame maken

Op TikTok wil je vermaakt worden, geen advertenties zien.  Maak dus geen overduidelijke reclame, maar probeer in plaats daarvan een grappige of juiste een hele persoonlijke advertentie te maken.

Oninteressante lange video’s maken van slechte beeldkwaliteit

Op TikTok willen mensen snel vermaakt worden. De concentratie van de  gemiddelde “Tiktokker” ligt maar op een paar seconden. Probeer het kort en bondig te houden.

Je niet aan de richtlijnen houden

Dit spreekt natuurlijk voor zichzelf. Maar houd je je niet aan de richtlijnen van TikTok, dan kan je account geblokkeerd worden. Hartstikke zonde natuurlijk! Pas bijvoorbeeld op met advertenties waarin alcohol te zien is. Een wijnglas kan al de trigger zijn.

Social mediabeheer toch niet zelf doen?

Geen tijd om zelf TikTok uit te vogelen? Gelukkig zijn onze Young Digitals er ook nog! Wij nemen het beheer van jouw TikTok-campagnes graag van je over. Dan heb je er écht geen omkijken meer naar.

Velden met een * zijn verplicht. Door op verzenden te drukken ga je akkoord met ons privacybeleid.

Meer zoals dit:

Zoekgedrag verandert sneller dan ooit – ben jij voorbereid?

Zoekgedrag verandert sneller dan ooit – ben jij voorbereid?

Bereid je voor op veranderend zoekgedrag van consumenten? Ontdek hoe AI-gedreven zoekmachines zoals ChatGPT en Google’s Generative Experience de regels herschrijven. Leer hoe je content optimaliseert voor langere, complexe zoekopdrachten, inzet op expertise, en inspeelt op alternatieve zoekplatformen zoals TikTok en Bing.

Lees meer