INSTAGRAM UPDATES DOOR YOUNG DIGITAL JUSTA!
De veranderingen van de verschillende social media platforms zijn soms niet bij te houden. Zoals de tips die Instagram geeft om meer volgers te krijgen. Elke maand lijkt het advies anders. Young digital Justa is helemaal op de hoogte en praat je bij over de meest opvallende trends en updates van Instagram!
Justa haalde in november 2020 haar online marketing certificaat van The Young Digitals. Het is niet voor niets dat ze zo op de hoogte is van de laatste social media trends. Ze maakt nu namelijk uiteenlopende content van Tiktoks tot blogs. Voor klanten als Museum Boijmans van Beuningen tot UNICEF! #trots
Plaats je Facebook bedrijfsprofiel in je Professional Instagram profiel
Facebook wordt algemeen steeds minder populair, vooral onder jongeren. Maar met de transitie naar META hadden we kunnen verwachten dat er een update zou komen die hier iets mee te doen zou hebben. Je Instagram profiel zichtbaar maken op je Facebook profiel kon al een tijd. Maar als je de update al hebt gehad, kun je nu ook een tweede link toevoegen in je Instagram bio als je een professioneel account hebt. Speciaal voor je Facebook bedrijfsprofiel!
Versterk je content met muziek
Instagram adviseert al maanden om je tijd te investeren in video’s en dan voornamelijk Reels. (Zoals Instagram dat altijd doet met hun laatste features.) Want wie meer video’s plaatst, krijgt meer kansen in het algoritme. Nu doet Instagram er alles aan om het gebruik van muziek bij video steeds makkelijker te maken. Heb je ook het idee dat alle Reel dezelfde muziek stukjes bevatten? Het begint misschien al irritant te worden, maar dat is wat Instagram aanraadt: gebruik trending muziek onder je video’s om nóg meer kans te maken in het algoritme.
Likes op Instagram Stories
Het geven van een reactie op Instagram Stories is iets wat we al kennen. Maar hoewel Instagram een tijd geleden nog aangaf minder nadruk te willen leggen op likes, kun je binnenkort elkaars Stories een like geven.
Wist jij wel dat je je likes al kon verbergen? Deze update voerde Instagram een half jaar geleden vrij stilletjes door. Benieuwd hoe dat moet? Dat lees je hier.
Bye bye IGTV
Ja, echt waar. Video en bewegend beeld wordt steeds belangrijker. Maar IGTV? Dat bleek niet zo’n succes. En dat had meerdere redenen. Zo kon je video’s langer dan een minuut niet op je tijdlijn posten. Ook had je voor het uploaden van deze video’s een aparte app nodig. Super omslachtig. Dat is straks anders. Binnenkort kun je video’s tot zestig minuten uploaden naar de Instagram Feed, waarvan je de eerste zestig seconden direct in de feed kan kijken.
Nog een reden waarom dit een goede zet is van het platform? Instagram staat algemeen bekend als een ware copycat. En door langere video’s te kunnen plaatsen en kijken, wil het platform meer gaan concurreren met bijvoorbeeld Youtube.
Links in Stories voor iedereen
You get a link in Stories, you get a link in Stories. Everyone gets a link in Stories! En terecht. Hoewel we nog vaak kleinere bedrijven gebruik zien maken van “Link in bio” gifjes, is dat helemaal niet meer nodig. Voorheen kon je alleen een link (via een swipe-up) toevoegen aan een story als je meer dan 10K volgers had. Nu kan iedereen een link plaatsen in Instagram Stories!
Stories worden 60 seconden
Hoewel wij ook nog niet weten hoe dit eruit gaat zien, heeft Instagram aangekondigd dat Stories tot 60 seconden straks mogelijk zijn! Voorheen was dit maar tot 10 seconden. Wat op zich prima is. Alleen was het wel vervelend als je meerdere video’s wilde plaatsen met een doorlopend muziekje op de achtergrond. Ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk gaat werken! En hoe goed deze langere Stories bekeken zullen worden ten opzichte van de kortere? We shall see!
Ook up-to-date met je social media?
Kan jouw marketing team support gebruiken van onze young – social media specialists – digitals? Of het nou gaat om het beheren van je kanalen, een content strategie uitwerken of het aanleveren van content. Onze young digitals will help you out! En maak tegelijk sociale impact door deze digitale doorzetters te helpen aan werkervaring. #socialeimpactmetonlinemarketing.
Laat een berichtje achter en we vertellen je graag hoe we jouw marketing kunnen ondersteunen!
Velden met een * zijn verplicht. Door op verzenden te drukken ga je akkoord met ons privacybeleid.
Meer zoals dit:
Miquel, onze Online Marketingtrainer
Online marketingtrainer Miquel begon in 2021 als trainee bij The Young Digitals en nu begeleidt hij met passie onze online marketingtrainingen. Lees hier meer over hem en zijn werk!
Een samenwerking die kansen creëert voor jongeren in Rotterdam.
De samenwerking tussen IT Campus Rotterdam en The Young Digitals biedt jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt meer kansen in de regio Rijnmond. The Young Digitals leidt jongeren op tot online marketeers, wat aansluit bij de missie van IT Campus om samenwerking tussen bedrijven, onderwijs en overheid te bevorderen. Dit partnerschap versterkt de arbeidsmarkt door jong talent te ontwikkelen en organisaties te ondersteunen met frisse inzichten.
Dag van een trainingsbegeleider
Met onze marketingtraining helpen we jongeren die vastgelopen zijn aan een basis in digitale marketing. Dit doen we in zes weken, onder begeleiding van onze trainingsbegeleiders. Maar wat houdt het werk van een trainingsbegeleider in? Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit? Wij liepen een dagje mee met Amanda, de trainingsbegeleider in Utrecht!