THE YOUNG DIGITALS AAN DE SLAG MET SEO VOOR NATIONALE-NEDERLANDEN
Veel organisaties hebben hoge ambities als het gaat om te maken van aansprekende content. Maar helaas hebben de marketeers niet altijd tijd om er echt eens goed voor te gaan zitten. Dan kan een young digital uitkomst bieden. Zo doen we dat ook voor Nationale-Nederlanden, een van onze eerste klanten. Wij schrijven regelmatig blogs en als het nodig is doen we een SEO-slag over bestaande content. We gingen met Maarten van den Bos, SEO Specialist van Nationale-Nederlanden, in gesprek over waarom SEO nou zo belangrijk is voor hen. En over wat voor een toevoeging de opdrachten zijn die onze young digitals uitvoeren.
“Er kan altijd meer aandacht gericht worden op SEO ”
“Nationale-Nederlanden wilt op termijn beter worden en groeien op het gebied van vindbaarheid in de verschillende zoekmachines. Er kan altijd meer aandacht op SEO.” zegt Maarten van den Bos. En naast dat het team zelf uitbreidt, besteed de financiële dienstverlener met regelmaat SEO gerelateerde opdrachten uit aan The Young Digitals.
‘‘We hadden snel door dat iemand niet ‘zomaar’ even een blog herschreef. De blogs werden herschreven en vervolgens teruggespeeld naar Nationale-Nederlanden met een duidelijke visie, onderbouwd met data. Het resultaat was dan ook dat we een verbetering zagen wat betreft de positie in zoekmachines en het aantal website bezoekers.”
Zo heeft Nationale-Nederlanden in 2019 verschillende bestaande blogs over de Nationale-Nederlanden Inboedelverzekering aangeleverd bij ons online marketing bureau, waarover onze jonge marketeers een optimalisatie slag hebben gedaan met SEO als uitgangspunt. Maarten van den Bos liet weten: “We waren erg tevreden over het resultaat dat daar is uitgekomen. We hadden snel door dat iemand niet ‘zomaar’ even een blog herschreef. De blogs werden herschreven en vervolgens teruggespeeld naar Nationale-Nederlanden met een duidelijke visie, onderbouwd met data. Het resultaat was dan ook dat we een verbetering zagen wat betreft de positie in zoekmachines en het aantal website bezoekers.”
“Leeftijd zegt niet zo veel. Kwaliteit wel.”
Sindsdien hebben we vaste opdrachten lopen bij Nationale-Nederlanden. Wat ontzettend fijn is voor onze digitale doorzetters, want hiermee doen zij waardevolle werkervaring op. Maarten van den Bos sluit zich hierbij aan. Hij vindt dat je alles uit theorie kunt leren, maar dat het altijd goed is om met echte klanten en echte cases te werken. Daarnaast voegt hij toe: “Leeftijd zegt mij niet zo veel. We vinden het erg positief dat The Young Digitals niet een traditioneel verhaal heeft. Het gaat er vooral om dat de marketeers met je meedenken en de kwaliteit goed is. Dat er bij The Young Digitals altijd iemand meekijkt ter bescherming van de kwaliteit geeft vertrouwen. Al helemaal voor de prijs die wordt gevraagd voor wat er wordt geleverd”.
Snelle werkprocessen en datagedreven oplevering
Onze young digitals schrijven nu maandelijks SEO blogs voor de Nationale-Nederlanden, onder begeleiding van een ervaren senior. Je zou denken dat dit leidt tot een vertraging in het proces, dat projecten nog moeten worden nagekeken. Maar ook over de snelheid van The Young Digitals is hij erg tevreden: “Ik ben gewend dat er een goede offerte komt. Vervolgens wordt een goede werkwijze neergezet, die erg to the point is. En tijdens het werkproces zijn de lijntjes kort en de communicatie snel, zonder dat het onzorgvuldig wordt. Daarnaast worden de projecten datagedreven opgeleverd en wordt weinig aan toeval overgelaten. In de markt voor gerenommeerde bureaus kun je je afvragen of je er hetzelfde uithaalt voor hetzelfde budget.“
Onze young digitals jouw SEO teksten laten schrijven?
Een belangrijke toevoeging voor deze jongeren is de werkervaring: hoe meer opdrachten, destemeer werkervaring voor onze digitale doorzetters. Daarom zijn we altijd opzoek naar nieuwe samenwerkingen!
Is jouw website toe aan een SEO-analyse? Of wil je graag maandelijks werken aan je online vindbaarheid door middel van blogs? Vul hier het formulier in en we vertellen je wat wij voor jou kunnen doen!
Klik hier om meer te lezen over onze SEO dienst.
Velden met een * zijn verplicht. Door op verzenden te drukken ga je akkoord met ons privacybeleid.
Meer zoals dit:
Miquel, onze Online Marketingtrainer
Online marketingtrainer Miquel begon in 2021 als trainee bij The Young Digitals en nu begeleidt hij met passie onze online marketingtrainingen. Lees hier meer over hem en zijn werk!
Een samenwerking die kansen creëert voor jongeren in Rotterdam.
De samenwerking tussen IT Campus Rotterdam en The Young Digitals biedt jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt meer kansen in de regio Rijnmond. The Young Digitals leidt jongeren op tot online marketeers, wat aansluit bij de missie van IT Campus om samenwerking tussen bedrijven, onderwijs en overheid te bevorderen. Dit partnerschap versterkt de arbeidsmarkt door jong talent te ontwikkelen en organisaties te ondersteunen met frisse inzichten.
Dag van een trainingsbegeleider
Met onze marketingtraining helpen we jongeren die vastgelopen zijn aan een basis in digitale marketing. Dit doen we in zes weken, onder begeleiding van onze trainingsbegeleiders. Maar wat houdt het werk van een trainingsbegeleider in? Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit? Wij liepen een dagje mee met Amanda, de trainingsbegeleider in Utrecht!