fbpx

YOUNG DIGITAL NINA START ALS DIGITAL CONTENT SPECIALIST

Goed nieuws: na het afronden van ons traject vinden onze young digitals goede online marketing banen! Ook zonder officiële diploma’s dus. Vandaag een interview met onze young digital Nina, die in de lente van 2020 startte met onze online marketing training. Nu werkt zij als Digital Content Specialist bij Crossphase, een online marketing bureau in Leiden!

Hoe kwam je bij The Young Digitals terecht?

“Doordat ik zes jaar ziek ben geweest, was ik niet in staat om mijn opleiding af te maken. Toen het weer beter met me ging had ik geen idee waar ik moest beginnen zonder diploma. Ik wilde niet terug naar school en had wel een leuke baan in een fotostudio. Maar hier waren maar weinig kansen om door te groeien. En dat was wel iets waar ik naar opzoek was. Toen op Instagram de advertentie van The Young Digitals langs kwam, sloeg ik meteen aan. Het in de praktijk leren, in plaats van in de schoolbanken, past veel beter bij mij. Daarnaast leek het mij een leuke combinatie van creatief bezig zijn en wat dieper nadenken. Ik heb me dus meteen opgegeven voor de tienweekse training. Drie maanden later mocht ik aan de slag als Junior Online Marketeer voor The Young Digitals.”, zegt Nina. 

online marketing trainee Nina

Wat heeft het Young Digitals traject jou opgeleverd?

“Allereerst: ik heb heel veel relevante kennis en ervaring opgedaan over dit vak. Tijdens mijn detachering als Kanaalbeheerder bij De Haagse Hogeschool kreeg ik de mogelijkheid om een kijkje in de keuken te nemen van een grote organisatie.

Op persoonlijk vlak heb ik geleerd dat het juist getuigd van kracht als ik me kwetsbaar durf op te stellen naar mijn leidinggevende en collega’s. Dat vond ik in het begin heel ongemakkelijk, want je bent toch gewend om ‘mooi weer’ te spelen op je werk. Ik werd bij zowel The Young Digitals als de Haagse Hogeschool uitgenodigd om meer van mezelf te laten zien. We delen hier veel met elkaar: over struggles en waar iedereen vandaan komt. Het was fijn om te merken dat ik niet de enige was met bagage. Daardoor ontstond er snel een band met elkaar om eerlijk dingen te delen. Hoe eerlijker je bent over alles, hoe minder zorgen je je gaat maken over wat mensen denken en wat voor effect dit zal hebben.

En tot slot niet onbelangrijk: ik heb hier vrienden voor het leven gemaakt.”

Online marketing team

Wat ga je nu doen?

Ik ben gestart als Digital Content Specialist bij Crossphase, een online marketing bureau in Leiden. Dit was mijn eerste sollicitatie en ik werd in een keer aangenomen! Ik kijk terug op twee waardevolle en vormende jaren bij The Young Digitals en merk dat ik er nu ook aan toe ben om de next step te zetten.

Digital content specialist

Over het traject van The Young Digitals

The Young Digitals gelooft in het talent van elke jongere. Zij groeien op in een wereld van digitalisering en social media. Hier liggen hun kansen. Helaas maken grote groepen jongeren hun opleiding niet af, of ze lopen om andere redenen vast in het vinden van een goede baan. Wij bieden deze jongeren een kosteloze training van 10 weken, waardevolle werkervaring en begeleiding naar een nieuwe werkgever.

Zo lukte het ook Nina om dit traject af te ronden. Ze deed mooie werkervaring op voor uiteenlopende klanten en deed een detachering voor De Haagse Hogeschool.

Geef jij onze young digitals ook een kans op waardevolle werkervaring? Van SEO, online marketing rapportages tot content creatie. We got you! Laat een berichtje achter en we vertellen je over de mogelijkheden.

 

Velden met een * zijn verplicht. Door op verzenden te drukken ga je akkoord met ons privacybeleid.

Meer zoals dit:

Dag van een trainingsbegeleider

Dag van een trainingsbegeleider

Met onze marketingtraining helpen we jongeren die vastgelopen zijn aan een basis in digitale marketing. Dit doen we in zes weken, onder begeleiding van onze trainingsbegeleiders. Maar wat houdt het werk van een trainingsbegeleider in? Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit? Wij liepen een dagje mee met Amanda, de trainingsbegeleider in Utrecht!

Lees meer
Dé socialmediatrends om naar uit te kijken in 2024

Dé socialmediatrends om naar uit te kijken in 2024

Het jaar zit er alweer bijna op. Halloween komt eraan, daarna is het twee keer knipperen en dan zijn Sinterklaas en Kerst al geweest. Dus wordt het tijd om vooruit te kijken. Welke socialmediatrends kunnen we in 2024 verwachten? Wij zetten ze voor je op een rijtje!

Lees meer