5 TIPS VOOR EEN SUCCESVOLLE SEA-CAMPAGNE

Je bent misschien nog lekker met vakantie bezig en totaal niet met SEA-campagnes. Maar wij bereiden je graag voor op je terugkomst van vakantie, zodat jij direct met je marketing kan knallen. Onder het mom van ‘een goede voorbereiding is het halve werk’, geven we je een aantal tips om succesvol te starten. Hulp nodig? Neem contact met ons op!

Tip 1: een SEA-campagne opzetten met Google

Allereerst is het slim om Google mee te nemen in je SEA-strategie, om bovenaan te komen in de zoekresultaten. Google heeft zo zijn eigen voorkeuren. Daarom kiest Google zorgvuldig de websites uit die voldoen aan hun wensenlijst.

Zo moet je tekst goed leesbaar zijn. Wat dat betekent? Geen overmatig gebruik van hoofdletters en niet te lange zinnen. Ook uitroeptekens in de titel scoren niet hoog in de rankinglijst van Google Adwords. Denk ook aan beloftes die jou om de tuin leiden. Deze plaatst Google namelijk niet.

Tip 2: de plek van de klant in jouw SEA-strategie

Doelgroep, doelgroep, doelgroep! Denk bij het verzinnen van een titel ook aan de klant. Zorg dat deze ook voor hen leesbaar en interessant is. Schrijf dus kort, bondig en actief. Vermijd daarom werkwoorden als worden, kunnen en zullen. Een lezer wil zo min mogelijk lezen en via Google direct antwoord op zijn vraag krijgen.

Tip 3: deel jouw USP’s in cijfers

Een Google-advertentie bestaat uit een maximaal aantal tekens. Benut deze ruimte optimaal door jouw USP’s te vertalen naar concrete cijfers. Dat is een slimme manier om met weinig tekens een SEA-campagne een boost te geven. Zo weet de doelgroep meteen waar hij aan toe is.

Inspiratie nodig om jouw USP’s in cijfers om te zetten? Hierbij een aantal voorbeelden: klanten waarderen jouw product of dienst met een 9,0, 24/7 open, thuisbezorgd binnen 1-2 dagen en bereikbaar tussen 9-22 uur.

sea campagne den haag

Tip 4: maak je link SEA-proof

Het ligt misschien voor de hand, maar een duidelijke link naar je website maakt je SEA-advertentie beter herkenbaar voor Google en betrouwbaarder voor de klant. De zoekwoordplanner van Google Ads kan helpen om de juiste woorden voor je link te vinden (en ook voor je tekst)!

Tip 5: CTA voor actie

Als laatste is het belangrijk dat je je klant aanzet tot actie. Dit doe je met de juiste call-to-action in de advertentie. Daarmee geef je een laatste duwtje in de goede richting. Je hebt de klant immers al overtuigd van jouw product of dienst in de advertentie. Degene hoeft alleen maar te klikken op de link!

SEA campagnes door onze young digitals?

Ben je op zoek naar online marketingondersteuning, omdat jouw team bijvoorbeeld geen tijd heeft voor SEA? Als SEA-bureau weten wij waar de groeimogelijkheden voor jouw organisatie binnen Google liggen. Verlaag je kosten per klik en krijg inzicht in de resultaten via Google Analytics!

Onze young digitals nemen werk uit handen. Kies net als VodafoneZiggo voor de ondersteuning van The Young Digitals. Laat een berichtje achter en we vertellen je meer!

Velden met een * zijn verplicht. Door op verzenden te drukken ga je akkoord met ons privacybeleid.

Meer zoals dit:

Zoekgedrag verandert sneller dan ooit – ben jij voorbereid?

Zoekgedrag verandert sneller dan ooit – ben jij voorbereid?

Bereid je voor op veranderend zoekgedrag van consumenten? Ontdek hoe AI-gedreven zoekmachines zoals ChatGPT en Google’s Generative Experience de regels herschrijven. Leer hoe je content optimaliseert voor langere, complexe zoekopdrachten, inzet op expertise, en inspeelt op alternatieve zoekplatformen zoals TikTok en Bing.

Lees meer