BEREIK JE DOELGROEP EN BEHAAL JE DOEL: INSTAGRAM POLL CAMPAGNE VOOR VESTEDA
Als bedrijf is het belangrijk om een helder beeld te hebben van je doelgroep. Je wilt de juiste mensen met de juiste kenmerken verbinden aan jouw product of dienst. Hoe doe je dat? Door in gesprek te gaan! Zo zegt Michiel Gieben, Manager Property Marketing bij onze klant Vesteda: ‘‘Marketing is engagement en engagement is marketing.’’ Daarom voerden we voor hen een marktonderzoek uit door middel van een Instagram Poll Campagne. Lees hier hoe dat er aan toe ging!
Bereiken wat je wilt bereiken
Vesteda is een woningbelegger die investeert in woningen. Dit doen ze voor verschillende doelgroepen, maar met één van deze doelgroepen was het bedrijf onvoldoende bekend; Millennials. Een groep die ruim twee miljoen mensen telt en daarmee erg belangrijk is voor Vesteda. Maar wat drijft Millennials? Wat voor wensen hebben deze jongvolwassenen ten aanzien van de woningmarkt? Hoog tijd om meer te weten te komen over deze groep!
De opdracht was een marktonderzoek om de woonwensen en behoefte van de Millennials te onderzoeken. Maar hoe bereik je hen op een innovatieve en passende manier? We bedachten dit te doen met een Instagram Poll Campagne, het platform waar deze doelgroep zich vooral bevindt. Het resultaat: meer dan een miljoen Millennials werden bereikt, plus waardevolle resultaten. ‘‘The Young Digitals zette vier Instagram Poll Campagnes op, met in elke advertentie een poll. Het bereik van de advertentie was boven onze verwachting! Door deze polls kregen we antwoorden op onze vragen over de behoefte van Millennials. Daarnaast zagen de campagnes er professioneel uit en sloten aan bij de huisstijl van Vesteda.’’ zegt Elles Dontje, Researcher bij Vesteda.
‘‘The Young Digitals zette vier Instagram Poll Campagnes op, met in elke advertentie een poll. Het bereik van de advertentie was boven onze verwachting! Door deze polls kregen we antwoorden op onze vragen over de behoefte van Millennials. Daarnaast zagen de campagnes er professioneel uit en sloten aan bij de huisstijl van Vesteda.’’
Een mooie bijkomstigheid
De campagnes waren bedoeld om meer inzicht in de Millennial doelgroep te verkrijgen. Als extraatje kwamen er meer bezoekers op de website terecht, doorgestuurd via Instagram Stories. Mooi meegenomen dus! “Erg leuk om te zien hoe dit soort marketingactiviteiten extra positieve effecten met zich meebrengen.” zegt Michiel Gieben, Manager Property Marketing van Vesteda.
Samenwerken naar het gewenste resultaat
We vinden het belangrijk dat de klant krijgt waar zij om vraagt. Onze young digitals gaan daarom altijd aan de slag onder supervisie van ervaren marketing seniors. Op die manier zorgen we ervoor dat er altijd kwaliteit geleverd wordt. “Toen we in een wat verder stadium waren met de opdracht kwamen we steeds meer in contact met de jongeren zelf. Je merkt dat het contact wat meer spontaan en onbevangen wordt. Daar waren wij aangenaam verrast door!” zegt Michiel Gieben. “Daarnaast vonden we het contact ook erg direct en vlot gaan. Door het hele ‘nieuwe werken’ konden we makkelijk via videogesprekken alle informatie delen en hoefde niemand zijn of haar deur uit voor een afspraak. Erg makkelijk zo!’ voegt Elles Dontje toe.
Ook behoefte aan engagement?
Door al het thuiswerken en het sluiten van winkels komen bedrijven nog maar weinig in contact met hun klanten. Er wordt gezocht naar creatieve oplossingen. Zoals uitgelegd: de Instagram poll campagne is een oplossing.
Is jouw bedrijf ook toe aan meer engagement met de doelgroep? Of het nu Millenials of Babyboomers zijn, wij vinden ze wel. Neem contact met ons op en wij vertellen jou hoe we je het beste kunnen helpen!
Velden met een * zijn verplicht. Door op verzenden te drukken ga je akkoord met ons privacybeleid.
Meer zoals dit:
Een samenwerking die kansen creëert voor jongeren in Rotterdam.
De samenwerking tussen IT Campus Rotterdam en The Young Digitals biedt jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt meer kansen in de regio Rijnmond. The Young Digitals leidt jongeren op tot online marketeers, wat aansluit bij de missie van IT Campus om samenwerking tussen bedrijven, onderwijs en overheid te bevorderen. Dit partnerschap versterkt de arbeidsmarkt door jong talent te ontwikkelen en organisaties te ondersteunen met frisse inzichten.
Dag van een trainingsbegeleider
Met onze marketingtraining helpen we jongeren die vastgelopen zijn aan een basis in digitale marketing. Dit doen we in zes weken, onder begeleiding van onze trainingsbegeleiders. Maar wat houdt het werk van een trainingsbegeleider in? Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit? Wij liepen een dagje mee met Amanda, de trainingsbegeleider in Utrecht!
De belangrijkste ontwikkelingen op Instagram voor 2024
Instagram blijft in ontwikkeling. Ook in 2024. Om je alvast op weg te helpen hebben we dé trends onder elkaar gezet waar jij in 2024 een oogje op moet houden!