BEHIND THE SCENES: VAN TRAINEE TOT DIGITAL MARKETEER VOOR EXACT
Graag stellen we je voor aan Jari. Een jaar geleden startte hij bij The Young Digitals, omdat hij geen opleiding af heeft kunnen ronden. Ondertussen is hij alweer 4 maanden in dienst als digital marketeer bij Exact! Een bewijs van een digitaal talent die een kans verdiende. Lees hier zijn verhaal!
Als een van de eersten bij de club
De eerste opleiding was geen succes, bij de tweede opleiding mocht hij niet over naar het tweede jaar en tijdens de derde opleiding had hij het echt niet naar zijn zin. “En ik denk dat dit een probleem is waar momenteel heel veel jongeren tegenaan lopen, dus het is erg fijn dat je dan opgevangen kan worden door een bedrijf als The Young Digitals”, zegt Jari. Hij hoorde na 7 weken training al dat hij na de training zou mogen beginnen als marketeer voor onze sociale onderneming. En hij is nog erg te spreken over de hele ervaring: “Doordat het de eerste training was hebben we de training af en toe met trial-en error doorlopen, maar het was erg leuk om mee te denken met de start-up. Toen ik als marketeer begon stond alles echt nog in de kinderschoenen en we zijn dan ook begonnen met het in elkaar schroeven van de tafels en stoelen. Daarnaast maak je heel erg veel ontwikkeling mee, waar je zelf ook heel erg van groeit”.
Al snel ging Jari aan de slag met het onderdeel dat hem tijdens de trainingen het meeste aansprak: met maken van online marketing plannen. Onder begeleiding van een senior marketeer ging hij voor de eerste klanten van The Young Digitals aan de slag. “Doordat er gezorgd wordt voor werkervaring met aantoonbaar HBO werk en denkniveau, hoef je je later minder druk te maken of je een baan kunt vinden. Want dat is de garantie die je wilt als je geen opleiding hebt afgerond.” zegt Jari.
Hele snelle ontwikkeling
Na enkele maanden kwam de mogelijkheid om gedetacheerd te worden bij Exact. Daar zou namelijk een digital marketeer vertrekken en er moest zo snel mogelijk een opvulling komen totdat de vacature weer gevuld zou worden. Hoewel hij verwacht had veel langer te blijven werken bij The Young Digitals, wilde hij toch deze kans pakken. Een week later zat hij dan ook al op het kantoor van Exact. In zijn eerste week heeft hij alleen maar naast de persoon gezeten die hij tijdelijk zou overnemen, en leerde er ontzettend veel. Vanaf zijn tweede week deed Jari deze job zelf onder begeleiding van zijn “buddy”, zoals ze dat noemen bij Exact.
Het idee was dat de detachering zo lang zou duren tot de vacature opgevuld zou worden. Echter ontving Jari na een maand al een telefoontje van The Young Digitals co-founder Sjoerd Hauptmeijer met de vraag of hij het leuk zou vinden om bij Exact te blijven. Uit de sollicitaties voor de vacature bleek namelijk dat Jari door zijn jonge leeftijd en digitale knowledge, maar ook zijn sociale kant, een erg goede aanvulling bleek voor het team. En zo werd Jari officieel onderdeel van het digital marketing team van Exact.
Nu geeft Jari zelf trainingen
Nadat hij in dienst trad heeft hij een maand op kantoor gewerkt, tot het verzoek kwam dat iedereen thuis ging werken vanwege de Corona-crisis. Dat betekent niet dat hij niks te doen heeft: zijn werkzaamheden bestaan vooral uit het binnenhalen van leads door middel van betaalde campagnes op social media. Daarnaast is Jari sinds kort verantwoordelijk voor een sales project, met Linkedin Sales Navigator, waarbij hij collega’s zal gaan trainen om deze tool te gebruiken.
Jari is nu ongeveer 4 maanden in dienst bij Exact en we zijn ontzettend blij om te horen dat het zo goed verloopt! Het bewijst maar weer dat deze kans verdient was. We hopen hem in Rotterdam te zien voor onze eigen training als Linkedin Specialist!
Meer lezen over ons? Klik hier:
Meer zoals dit:
Een samenwerking die kansen creëert voor jongeren in Rotterdam.
De samenwerking tussen IT Campus Rotterdam en The Young Digitals biedt jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt meer kansen in de regio Rijnmond. The Young Digitals leidt jongeren op tot online marketeers, wat aansluit bij de missie van IT Campus om samenwerking tussen bedrijven, onderwijs en overheid te bevorderen. Dit partnerschap versterkt de arbeidsmarkt door jong talent te ontwikkelen en organisaties te ondersteunen met frisse inzichten.
Dag van een trainingsbegeleider
Met onze marketingtraining helpen we jongeren die vastgelopen zijn aan een basis in digitale marketing. Dit doen we in zes weken, onder begeleiding van onze trainingsbegeleiders. Maar wat houdt het werk van een trainingsbegeleider in? Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit? Wij liepen een dagje mee met Amanda, de trainingsbegeleider in Utrecht!
De belangrijkste ontwikkelingen op Instagram voor 2024
Instagram blijft in ontwikkeling. Ook in 2024. Om je alvast op weg te helpen hebben we dé trends onder elkaar gezet waar jij in 2024 een oogje op moet houden!