fbpx

FACEBOOK ADVERTISEMENT – WEEKLY SHORT READ PART 2

Adverteren via Facebook is onmisbaar voor iedere online marketeer. Zeker nu ook Instagram in handen is van Facebook. Hierdoor is het bereik gigantisch. Als je wel eens naar Facebook Business Manager gekeken hebt, ben je het er vast mee eens dat het een doolhof is. En als je dan eenmaal een beetje wegwijs wordt in het systeem, hoe zorg je dan voor de beste advertenties op deze sociale media? Young digital Kelly geeft  je handige tips!

facebook advertisement blog

Tip 1: Klik NOOIT op de “Promoot”-button

Regel nummer 1 bij het opstellen van advertenties bij Facebook, is dat je ze via het advertentiebeheer moet opstellen. Druk dus nooit op de grote blauwe button met ‘Promoten’. Dat is gewoonweg je geld weggooien, aldus Kelly. Waarom? Omdat je via Promoten maar heel beperkt bent in je doelgroepselectie en er minder opties zijn in het opzetten van jouw advertentie. In Facebook business manager, daarentegen, kan je veel uitgebreider te werk gaan, voor zowel Facebook als Instagram. Hier kies je jouw doelgroep zorgvuldig en geef je specifieker aan waar en wanneer je jouw advertentie showt.

Tip 2: Installeer de Facebook Pixel

Installeer altijd een Facebook Pixel op je website. Zo kun je de resultaten van je campagne veel beter meten. In de statistieken van Facebook business manager zelf staat namelijk alleen maar het resultaat binnen de Facebook omgeving. De pixel neemt, via Google Analytics, veel uitgebreidere gegevens mee. Hierdoor zie je bijvoorbeeld ook welke mensen aan je advertentie zijn blootgesteld en na enkele dagen op je website terecht komen. Super handig! Hier lees je hier hoe je de Facebook Pixel installeert op je website.

Tip 3: Verdiep je in de doelstellingen van je campagne

Denk goed na over wat je precies wilt bereiken. Wil je mensen naar je website leiden? Of wil je dat mensen zich inschrijven voor een (online) event? Voor vrijwel alles wat je online zou willen bereiken bestaat er een doelstelling in Facebook Business Manager. Zo voerden we zelf recent een marktonderzoek uit onder millennials, voor onze klant Vesteda. Een groot succes!

Facebook campagne doelstellingen

Tip 4: Schrijf een catchy tekst

Als je vaker teksten schrijft, dan ken je hem vast: het AIDA-model. Deze komt jou ook bij het opstellen van advertenties op social media van pas.

Hoe stel je een bericht op met behulp van AIDA? Nou, zo:

  • Attention: Trek de aandacht van je publiek.
  • Interest: Houd de interesse vast door kort je product of dienst te omschrijven en de belangrijkste voordelen te benoemen.
  • Desire: Zorg ervoor dat men jouw product wil. Dat kan door een korting, een proefperiode, of schaarste te creëren.
  • Action: Sluit af met een call to action (passend bij jouw gekozen doelstelling)

Wil je professionele campagnes?

Deze tips zijn de basis van je campagne. Nog niet veel wijzer? Onze young digitals hebben ervaring met het voeren van uitlopende campagnes. Daarnaast zijn zij geheel op de hoogte van de laatste updates, door middel van trainingen. Wil je daarom toch liever de hulp inschakelen van onze digitale doorzetters?

Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Klik hier om meer te lezen over ons social media campagne aanbod.

Velden met een * zijn verplicht. Door op verzenden te drukken ga je akkoord met ons privacybeleid.

Meer zoals dit:

Een samenwerking die kansen creëert voor jongeren in Rotterdam.

Een samenwerking die kansen creëert voor jongeren in Rotterdam.

De samenwerking tussen IT Campus Rotterdam en The Young Digitals biedt jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt meer kansen in de regio Rijnmond. The Young Digitals leidt jongeren op tot online marketeers, wat aansluit bij de missie van IT Campus om samenwerking tussen bedrijven, onderwijs en overheid te bevorderen. Dit partnerschap versterkt de arbeidsmarkt door jong talent te ontwikkelen en organisaties te ondersteunen met frisse inzichten.

Lees meer
Dag van een trainingsbegeleider

Dag van een trainingsbegeleider

Met onze marketingtraining helpen we jongeren die vastgelopen zijn aan een basis in digitale marketing. Dit doen we in zes weken, onder begeleiding van onze trainingsbegeleiders. Maar wat houdt het werk van een trainingsbegeleider in? Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit? Wij liepen een dagje mee met Amanda, de trainingsbegeleider in Utrecht!

Lees meer