de belangrijkste ONTWIKKELINGEN op INSTAGRAM voor 2024
Instagram blijft in ontwikkeling. Ook in 2024. Om je alvast op weg te helpen hebben we dé trends onder elkaar gezet waar jij in 2024 een oogje op moet houden!
Threads
Al een tijdje maken flink wat mensen gebruik van de app Threads. Threads is nog niet beschikbaar in Europa, maar laat je dat niet tegenhouden om je hierin te verdiepen. Zo ben je goed voorbereid voor wanneer het eindelijk zover is! Hoewel deze lijkt op de app X (voorgaand Twitter), heeft het toch wel echt zijn eigen trekjes. Deze app is gekoppeld aan jouw instagram, waardoor je dus geen nieuw account aan hoeft te maken en mensen niet opnieuw hoeft te volgen. Super handig dus! Omdat Instagram steeds meer focust op Stories en Reels, is dit de perfecte plek om te communiceren met jouw vrienden of publiek.
Artificial Intelligence en Augmented Reality
In de afgelopen jaren is het gebruik van Artificial Intelligence (AI) en Augmented Reality (AR) toegenomen. Er zijn verschillende mogelijkheden om hier gebruik van te maken, zeker op het vlak van content creaties. Filters, interactie, visuals en video’s maken gaat een stuk sneller met behulp van AI en AR. Evenementen en feestdagen zijn perfecte momenten om hier meer aan de slag te gaan! Je kan het zo gek en uniek maken als je wilt.
Behind the scenes
Een persoonlijk tintje geven aan je bedrijf is niet alleen leuk voor het publiek, maar ook voor medewerkers zelf. Wie zijn de mensen achter een bedrijf of merk en hoe gaat het leven eraan toe? Mensen hebben vaker behoefte aan kennismaken met de mensen waar zij hun producten of diensten verkrijgen. Dit is een goed moment om connecties te bouwen en te praten over zaken binnen het bedrijf. Dat kan bijvoorbeeld door het uitlichten van medewerkers, een blik op de bedrijfscultuur of eventuele evenementen.
Reels
Short-form video is en blijft een populair onderdeel van Instagram en daar zit voorlopig geen verandering in. Mensen kijken ze niet alleen, maar ook het delen hiervan is een van de grote factoren die Instagram zo populair maakt. Maak gebruik van audio clips of muziek, storytelling, en stimulerende visuals om zo jouw content te boosten.
Wat hier ook bij helpt is User-Generated Content. Dit kan bijvoorbeeld met behulp van foto’s, video’s of reviews waarbij mensen producten en ervaringen delen van jouw merk die je dan weer deelt op je social media. Let er wel op dat je toestemming vraagt en waardering geeft wanneer je iets wilt delen op jouw kanaal.
SEO
Hoe meer het algoritme evolueert, hoe belangrijker het wordt om te werken aan de SEO. Hashtags en bijschriften helpen bij het boosten van je organische post en algemene zichtbaarheid. Ook het gebruik van alt teksten en gesloten bijschriften helpen bij de toegankelijkheid, waardoor je een groter publiek kan bereiken. Vergeet niet om te evalueren en optimaliseren om zo goed mogelijk zichtbaar te zijn voor anderen.
Social mediabeheer toch niet zelf doen?
Of je nou de nieuwste trends wilt inzetten, een campagne wilt opzetten, jouw social media wilt uitbesteden of AI wilt implementeren. Onze Young Digitals staan voor je klaar. Ben je benieuwd naar wat we nog meer voor je kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!
Velden met een * zijn verplicht. Door op verzenden te drukken ga je akkoord met ons privacybeleid.
Meer zoals dit:
Een samenwerking die kansen creëert voor jongeren in Rotterdam.
De samenwerking tussen IT Campus Rotterdam en The Young Digitals biedt jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt meer kansen in de regio Rijnmond. The Young Digitals leidt jongeren op tot online marketeers, wat aansluit bij de missie van IT Campus om samenwerking tussen bedrijven, onderwijs en overheid te bevorderen. Dit partnerschap versterkt de arbeidsmarkt door jong talent te ontwikkelen en organisaties te ondersteunen met frisse inzichten.
Dag van een trainingsbegeleider
Met onze marketingtraining helpen we jongeren die vastgelopen zijn aan een basis in digitale marketing. Dit doen we in zes weken, onder begeleiding van onze trainingsbegeleiders. Maar wat houdt het werk van een trainingsbegeleider in? Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit? Wij liepen een dagje mee met Amanda, de trainingsbegeleider in Utrecht!
Dé socialmediatrends om naar uit te kijken in 2024
Het jaar zit er alweer bijna op. Halloween komt eraan, daarna is het twee keer knipperen en dan zijn Sinterklaas en Kerst al geweest. Dus wordt het tijd om vooruit te kijken. Welke socialmediatrends kunnen we in 2024 verwachten? Wij zetten ze voor je op een rijtje!