REVIEW: ONZE EERSTE WEBINAR IN WEBINARGEEK
Hoe succesvol je bent in online marketing hangt af van de snelheid waarin je leert. Dit vertellen we graag onze klanten en dat geldt natuurlijk ook voor onszelf. Dus toen we de kans kregen om een webinar te hosten voor het Haags Retailpunt heb ik me meteen gestort op een aantal webinar tools. Mijn oog viel op Webinargeek. Graag deel ik, junior marketeer Kelly, mijn ervaringen.
Wat maakt deze tool zo goed?
Webinargeek is een Nederlandstalige, betaalde tool waarmee je makkelijk een webinar kan presenteren. Al snel kwam ik erachter dat deze tool veel mogelijkheden biedt:
- Het helpt met het opbouwen van de pagina waar mensen zich kunnen inschrijven
- Je kunt de inschrijvingen makkelijk bijhouden
- Alle deelnemers makkelijk mailen vanuit de tool zelf, bijvoorbeeld voor betaalherinneringen, reminders voor het webinar zelf, etc.
- Je kunt automatisch een recording maken van je webinar
- Een automatische pop-up voor een evaluatie
- En nog veel meer
Een tool waar je bijna lui van wordt
Tijdens de voorbereiding op het webinar las ik een aantal tutorials en reviews. Webinar biedt tal van features die het gemakkelijk maken om een goede webinar te geven. Ook toen ik even vastliep, gebruikte ik de chat functie. Dan is het toch wel makkelijk dat het een Nederlandse tool is. Binnen 2 minuten kreeg ik een helder antwoord op mijn vraag en kon ik snel verder.
Zo kwam ik er na het webinar erachter dat mensen niet de pop-up kregen voor het evaluatieformulier dat ik had aangemaakt. Ik vroeg via de chat na waarom dit zo was en kreeg direct een helder antwoord: Ik had het formulier wel gemaakt, maar niet actief gezet.. Niet erg handig van mij, natuurlijk. Toen ik vroeg of er nog een andere mogelijkheid was om toch een evaluatie te sturen, kreeg ik direct een linkje met een complete beschrijving hoe ik dit direct op kon pakken. En nu hebben we toch onze evaluaties ontvangen!
Was ik dan echt alleen maar tevreden?
Nee, er waren ook punten die niet helemaal lekker liepen. Tijdens het webinar zelf hoorden we bijvoorbeeld dat mensen ons tijdens het spreken even niet meer konden horen door de verbinding. Hiervoor ontvingen wij, als sprekers, geen pop-up voor. De kijkers wel: die hoefden blijkbaar alleen maar te refreshen en het probleem was opgelost. Toch was het fijn geweest als wij hier even op werden gewezen, zodat we even konden wachten en kijkers konden adviseren de pagina opnieuw te laden. In ons geval stond onze collega direct op de gang, druk met zijn armen te zwaaien, om te laten weten dat iets niet helemaal goed ging. Werkt ook, maar een automatische pop-up was handiger geweest.
Een ander punt is dat je bijvoorbeeld met het opstellen van de mails niet heel veel mogelijkheden hebt qua styling en opbouw. Wel is er de optie om je webinar te linken met andere tools, zoals Mailchimp. Maar toch zou het fijn zijn als er iets meer mogelijkheden komen wat betreft het ontwerpen van de mails, omdat dit nu nog wel heel beperkt is.
Gebruiken wij volgende keer weer Webinargeek?
Ja! Want hoewel er wel wat nadelen zijn en het een betaalde tool is, neemt deze tool alsnog heel veel uit handen. Ik vind het persoonlijk erg fijn dat een hoop vanuit 1 tool geregeld kan worden, van het aanmelden voor het webinar tot aan de afronding, zoals het versturen van een link zodat mensen het webinar kunnen terugkijken. Dus als je een mooi webinar wilt geven raden wij je aan om met Webinargeek te werken.
Vond je deze blog leuk over onze ervaring met deze digital marketing tool? Lees dan ook onze blog over heatmaps; een schermafdruk van je website die laat zien waar de bezoekers van je website kijken, klikken en hun muis naartoe bewegen!
Meer zoals dit:
Miquel, onze Online Marketingtrainer
Online marketingtrainer Miquel begon in 2021 als trainee bij The Young Digitals en nu begeleidt hij met passie onze online marketingtrainingen. Lees hier meer over hem en zijn werk!
Een samenwerking die kansen creëert voor jongeren in Rotterdam.
De samenwerking tussen IT Campus Rotterdam en The Young Digitals biedt jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt meer kansen in de regio Rijnmond. The Young Digitals leidt jongeren op tot online marketeers, wat aansluit bij de missie van IT Campus om samenwerking tussen bedrijven, onderwijs en overheid te bevorderen. Dit partnerschap versterkt de arbeidsmarkt door jong talent te ontwikkelen en organisaties te ondersteunen met frisse inzichten.
Dag van een trainingsbegeleider
Met onze marketingtraining helpen we jongeren die vastgelopen zijn aan een basis in digitale marketing. Dit doen we in zes weken, onder begeleiding van onze trainingsbegeleiders. Maar wat houdt het werk van een trainingsbegeleider in? Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit? Wij liepen een dagje mee met Amanda, de trainingsbegeleider in Utrecht!