ROTTERDAMSE WETHOUDER WERK & INKOMEN IN GESPREK MET TRAINEES

“Werkgevers hebben in deze markt een grote behoefte aan personeel met social media kennis en vaardigheden. Deze professionals zijn er nog niet genoeg. Werkgevers zullen ontzettend profiteren dat door elk traject van The Young Digitals meer dan tien jongeren met deze kennis de arbeidsmarkt kunnen betreden.” zei wethouder van Werk & Inkomen Richard Moti vorige week tijdens zijn bezoek. Daar zijn we het uiteraard mee eens!

Richard Moti is wethouder in Rotterdam namens de PvdA. Hij is verantwoordelijk voor de portefeuilles Werk, inkomen, Nationaal Programma Rotterdam Zuid (NPRZ) en EU-Migranten. Moti zet zich in maatschappelijke verbeteringen en levert bijdrage aan het oplossen van sociale vraagstukken in de stad. Een bezoekje aan de de trainees van The Young Digitals in Rotterdam sloot dan ook helemaal aan!

Wethouder bezoekt sociale onderneming

AMBITIES DIE HAND IN HAND GAAN

Het aantal werklozen groeit nog altijd, ook onder de jongeren in Rotterdam. Moti legde uit dat het zijn ambitie is om dit probleem aan te pakken. Denk aan het aanbieden van een gift voor mensen die een vak gaan studeren, waarbij een gat op de arbeidsmarkt wordt vervuld. Maar met het concept van the Young Digitals ziet hij ook grote kansen: “Jongeren die hier het traject doorlopen maken meer kans. In tien weken leren zij kennis en vaardigheden die op scholen niet voldoende aandacht krijgen, waar wel heel veel behoefte voor is bij werkgevers.”

DE TRAINEES IN GESPREK

De trainees wilden ook van alles weten. Zo stelden zij kritische vragen over de plannen van de Gemeente Rotterdam. En gaven zij presentaties met verschillende social media tips en tricks. Bijvoorbeeld over hoe de wethouder meer haalt uit zijn LinkedIn netwerk. Trainee Grace gaf een uitgebreide presentatie met tips hoe hij het profiel kon verbeteren. En je raad het niet: we merkten de volgende dag al dat hij de eerste aanpassingen aan zijn profiel had doorgevoerd! Dus ook de wethouder heeft die dag iets nieuws geleerd!

EEN BEVESTIGING VAN ONS CONCEPT

We zien zelf dat ons concept werkt. We houden de cijfers bij en weten precies hoeveel jongeren we helpen aan een positieve volgende stap. Of dat nou is dat ze de motivatie weer vinden om terug naar school te gaan. Zelfstandig werk vinden. Of dat ze via ons marketing bureau een enorme bak aan werkervaring opdoen. De bevestiging van de wethouder laat ons ook zien dat dit een goede manier is om jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt verder te helpen. “Wat een mooi programma voor jongeren om digitale vaardigheden te leren waarmee een carrière gestart kan worden”, liet Moti weten.

OOK EEN BIJDRAGE LEVEREN?

Zie jij kansen voor onze young digitals binnen jouw organisatie? Ons jonge, creatieve team zorgt voor een frisse blik op de manier waarop opdrachten aangepakt moeten worden.

Wil jij maandelijks SEO-blogs posten om bovenaan in zoekmachines te staan, maar gebeurt dit telkens niet door andere projecten? Heeft jouw digital marketing team geen tijd om elke maand rapportages op te stellen, terwijl die juist zo belangrijk zijn? Of lukt het niet om een strakke content planning bij te houden die toegankelijk is voor het hele team, omdat je er niet aan toe komt?

We helpen je verder!

Velden met een * zijn verplicht. Door op verzenden te drukken ga je akkoord met ons privacybeleid.

Meer zoals dit:

Zoekgedrag verandert sneller dan ooit – ben jij voorbereid?

Zoekgedrag verandert sneller dan ooit – ben jij voorbereid?

Bereid je voor op veranderend zoekgedrag van consumenten? Ontdek hoe AI-gedreven zoekmachines zoals ChatGPT en Google’s Generative Experience de regels herschrijven. Leer hoe je content optimaliseert voor langere, complexe zoekopdrachten, inzet op expertise, en inspeelt op alternatieve zoekplatformen zoals TikTok en Bing.

Lees meer