TIKTOK TIPS VAN YOUNG DIGITAL RAYHANA!
Hoe komt het dat nog steeds vrij weinig bedrijven op TikTok zitten? Het is voor jou als bedrijf misschien een beetje out of your comfort zone. De meeste bedrijven zijn te vinden op Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn. Maar wist je dat je als bedrijf enorm kan opvallen als je een TikTok account hebt? Op platforms als Facebook en Instagram is een lichte daling in gebruikers te zien. TikTok daarentegen groeit met de dag. Daarom is precies nu de juiste tijd om als bedrijf op TikTok te verschijnen. Onze young digital Rayhana geeft in deze blog tips hoe je dit het beste kunt doen. En maak je geen zorgen, je hoeft niet eens zelf in beeld te komen!
Rayhana werkt sinds januari 2022 als Advanced Junior Digital Marketeer in ons contentteam. Zij weet niet alleen alles van TikTok doordat ze er zo graag tijd op spendeert, maar ook doordat ze verschillende TikTok opdrachten uitvoert voor klanten! Ze weet niet alleen de leukste filmpjes samen te stellen, maar ook welke content goed werkt voor advertenties en hoe je hashtags de meeste resultaten opleveren.
Als bedrijf op TikTok? Zó doe je dat!
TikTok is razend populair in verschillende landen, vooral onder jongeren. Maar sinds 2021 is hier een véél bredere doelgroep te vinden, waaronder ondernemingen en bedrijven. Dat is interessant! Je kunt als onderneming op TikTok een veel groter publiek bereiken en makkelijk nieuwe klanten binnen halen. Je bent sneller up-to-date van nieuwe trends en inspiratie vliegt je om de oren. Dus wacht niet langer en maak je bedrijfs TikTok account aan. Wij hebben een aantal tips voor jou op een rijtje gezet zodat je een makkelijke start maakt en snel resultaten ziet.
Tip 1: Maak een koppeling naar je socials en website
Met TikTok is het super makkelijk een koppeling te maken naar je andere socials, zoals Instagram en Youtube. Deze link kan je plaatsen in de bio van je bedrijfs TikTok pagina. Gebruikers kunnen dan gelijk klikken naar andere social mediakanalen van jouw bedrijf. Naast de social links heb je ook de optie om je eigen website link te plaatsen. Simpel toch? Zo werf je, semi-passief, elke dag nieuwe gebruikers op een gemakkelijke manier naar jouw website of socials. Laat je ze verder kennis maken met je bedrijf! Waarom semi-passief? Omdat je natuurlijk wel actief moet zijn op TikTok, zodat gebruikers je kunnen vinden.
Tip 2: Adverteren met in feed advertenties
Omdat er zoveel mensen op TikTok zitten, is het altijd een goed idee om te adverteren. De door jouw getargete doelgroep krijgt jouw advertentie zien, en wanneer ze interesse hebben gaan ze met 1 klik door naar jouw website. Maak een kortdurende advertentievideo van maximaal vijftien seconden. Deze video wordt alleen weergegeven op de “Voor jou” pagina. De “Voor jou” pagina bestaat uit gerecommandeerde video’s waar de gebruiker mogelijk interesse in heeft. Deze ads ondersteunen call to actions als websites bezoeken, apps downloaden en nog veel meer. Ideaal dus om verkeer te genereren.
Tip 3: Gebruik hashtag-challenges
Als je op social media zit, ben je vast bekend met “challanges”. Challenges gaan vaak viral! Dit is binnen Tiktok precies hetzelfde. Maar het leuke is dat TikTok je een handje helpt. In deze type advertentie krijgt de gebruiker een banner te zien, die hen naar een pagina leidt waar de instructies en regels staan uitgelegd van jouw challenge. De banner zal altijd staan op de ontdek pagina van TikTok. Creëer je eigen challenge of doe mee met een bestaande hashtag-challenge voor meer bereik.
Tip 4: Lenzen en Augmented Reality
Lenzen en augmented reality is een bijzondere manier van adverteren en is ook al bekend concept op Snapchat. Dit zijn speciale effecten of “filters” die worden toegepast op je foto of video content. Er zijn verschillende type lenzen zoals de facefilters, de 3D-objecten en nog vele andere leuke lenzen. Door middel van branded lenzen krijg je meer engagement van jouw doelgroep en maak je gelijk reclame met jouw brand. Je hebt vast al eens zelf een lens of filter uitgeprobeerd, maar om er een te maken of ontwerpen is nog veel leuker. Je kunt hiervoor iemand inhuren of zelf onderzoek doen en aan de slag gaan!
Zelf aan de slag gaan met TikTok?
Waarom nog wachten? Jouw bedrijf kan zichzelf introduceren in een nieuwe markt. En dat is natuurlijk reuze interessant. Het is verrassend om te zien hoe snel TikTok is gegroeid naar één van de populairste apps in Nederland. En dat is allemaal te danken aan de content die geplaatst wordt. De content is ook enorm gevarieerd. En dat biedt voor iedereen genoeg mogelijkheden.
Onze hulp nodig?
Heb je na het lezen van deze blog nog vragen over TikTok? Of kun je wel wat hulp gebruiken met het opzetten van jouw TikTok account? Wij staan graag voor je klaar en helpen je verder zodat alle TikTok hartjes binnenstromen.
Velden met een * zijn verplicht. Door op verzenden te drukken ga je akkoord met ons privacybeleid.
Meer zoals dit:
Een samenwerking die kansen creëert voor jongeren in Rotterdam.
De samenwerking tussen IT Campus Rotterdam en The Young Digitals biedt jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt meer kansen in de regio Rijnmond. The Young Digitals leidt jongeren op tot online marketeers, wat aansluit bij de missie van IT Campus om samenwerking tussen bedrijven, onderwijs en overheid te bevorderen. Dit partnerschap versterkt de arbeidsmarkt door jong talent te ontwikkelen en organisaties te ondersteunen met frisse inzichten.
Dag van een trainingsbegeleider
Met onze marketingtraining helpen we jongeren die vastgelopen zijn aan een basis in digitale marketing. Dit doen we in zes weken, onder begeleiding van onze trainingsbegeleiders. Maar wat houdt het werk van een trainingsbegeleider in? Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit? Wij liepen een dagje mee met Amanda, de trainingsbegeleider in Utrecht!
De belangrijkste ontwikkelingen op Instagram voor 2024
Instagram blijft in ontwikkeling. Ook in 2024. Om je alvast op weg te helpen hebben we dé trends onder elkaar gezet waar jij in 2024 een oogje op moet houden!