DE SOCIAL MEDIA TRENDS IN 2023
Wat de ene week nog trending was, is nu allang vergeten. De trends op social media zijn moeilijk bij te houden, maar gelukkig kom je met deze tips al een heel eind!
Maak tijd voor TikTok
TikTok werd in Nederland vooral groot tijdens de pandemie, maar het aantal gebruikers blijft hartstikke hard groeien. De app heeft ondertussen meer dan 1.7 miljoen gebruikers in Nederland. Hier kan ook zeker jouw publiek zitten! Doe mee aan een huidige trending audio of zet een advertentie in. Meer weten over hoe je TikTok in kan zetten? Rayhana geeft je dé TikToktips.
Trek je lolbroek aan
Memes. Ze zijn weer terug van weggeweest! Vooral op Instagram kan een goede meme ervoor zorgen dat je likes omhoogschieten. Ook op TikTok zie je nu verschillende video’s langskomen met dezelfde template waar alleen nog maar de tekst ontbreekt. Het belangrijkste aan een goede meme is dat het relevant is aan wat er nu speelt op het internet. Zorg er wel voor dat het past bij je brand en merkidentiteit. Een slimme insteek op een trending onderwerp zorgt ervoor dat je veel credits scoort bij jouw publiek.
@wwf_nederland Iedereen heeft zo zn talent #pedropascal #pedropascalmemes #wwf #fyp #foryou #vjp #voorjou #theunbarableweightofmasstivetalent ♬ original sound – ghoulia
Wees authentiek en herkenbaar
Mensen willen zichzelf kunnen identificeren met wat ze zien op social media. Het gaat niet meer om het ideale plaatje en het perfecte beeld. We delen nu juist onze imperfecties met elkaar en laten zo zien dat het helemaal oké is om niet perfect te zijn. Kijk maar naar het succes van platformen als BeReal, waarbij je een foto op een specifiek moment moet maken, zonder filters. Zo is het “deinfluencen” ook populair geworden. Bij “deinfluencen” worden juist eerlijke meningen gedeeld en gewaardeerd.
Geef iedereen een podium
Het is niet iets wat een ‘trend’ hoort te zijn, maar de opmars van meer diversiteit op social media is eindelijk een feit! Zoals al gezegd is: mensen willen zichzelf kunnen herkennen in de content van 2023. Helaas wordt daarbij een groot deel van de bevolking overgeslagen. Zorg ervoor dat mensen van alle achtergronden en geslachten een podium krijgen op jouw kanalen.
Mand
“Dat moet korter” zegt je online publiek standaard. In het TikToktijdperk ligt de aandachtsspan laag, maar ook op andere platformen krijg je maar weinig tijd. Je lezer heeft nog andere dingen te doen en lezen! Zorg er dus voor dat jouw video’s kort, maar krachtig zijn. Maak direct het punt dat je wilt maken. De ideale tijdslengte in 2023? Tussen de 7 en de 15 seconden. Heel kort dus.
De klant is (content)koning
User Generated Content is niet nieuw, maar nog zeker niet achterhaald. Mensen delen graag waar zij zijn en wat zij aan het doen zijn, waarbij ze ook de locatie en het bedrijf graag taggen. Als bedrijf is het een gemiste kans om deze content niet te delen met jouw publiek! Deze user generated content is makkelijke en snelle content die geleverd door jouw eigen klanten en bezoekers!
Socialmediabeheer door onze Young Digitals?
Ben je ook voor jouw team op zoek naar marketingondersteuning? Onze Young Digitals kunnen je contentgerelateerde opdrachten van je overnemen. Voor Greenport West-Holland en Be Hague beheren wij de social mediakanalen. Wat kunnen we voor jou betekenen?
Velden met een * zijn verplicht. Door op verzenden te drukken ga je akkoord met ons privacybeleid.
Meer zoals dit:
Miquel, onze Online Marketingtrainer
Online marketingtrainer Miquel begon in 2021 als trainee bij The Young Digitals en nu begeleidt hij met passie onze online marketingtrainingen. Lees hier meer over hem en zijn werk!
Een samenwerking die kansen creëert voor jongeren in Rotterdam.
De samenwerking tussen IT Campus Rotterdam en The Young Digitals biedt jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt meer kansen in de regio Rijnmond. The Young Digitals leidt jongeren op tot online marketeers, wat aansluit bij de missie van IT Campus om samenwerking tussen bedrijven, onderwijs en overheid te bevorderen. Dit partnerschap versterkt de arbeidsmarkt door jong talent te ontwikkelen en organisaties te ondersteunen met frisse inzichten.
Dag van een trainingsbegeleider
Met onze marketingtraining helpen we jongeren die vastgelopen zijn aan een basis in digitale marketing. Dit doen we in zes weken, onder begeleiding van onze trainingsbegeleiders. Maar wat houdt het werk van een trainingsbegeleider in? Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit? Wij liepen een dagje mee met Amanda, de trainingsbegeleider in Utrecht!